Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 11 oktober 2012

Jösses vilken dag

Vaknar upp och börjar genast hårdplugga inför 'uppkörning nr 2'. Den första kuggade jag mig i eftersom jag glömde bort att göra läckagekontroll på bromsarna härom sistens.

Nu kom jag ihåg det men glömde att vrida på ratten för att kolla servon. Inspektören kör därför en djuplodande frågesport om hur servon fungerar.

Jag motsvarade inte förväntingarna. Jag kan inte godkänna dig löd domen. Men du kollade inte heller bussdörren om det gick att tvångsöppna efter att du stängt den. Nej just det för det är återigen en manöver som jag aldrig behövt göra med min körlärare (liksom läckagekontrollen vid förra testet). Dessutom sa inte den förre inspektören att det va en av de grejer jag inte utförde på ett korrekt sätt. Jag påpekade detta för uppkörargeneralen men han sa att han inte kunde ta ansvar för vad den andre hade sagt. Nej förvisso replikerade jag men man tycker ju att ni borde ha samma förhållningssätt eftersom ni kommer från samma myndighet? Jo det höll han med om.

I Sandviken lämnar jag sen min bil för att gossen skulle kunna ta hem den lite senare på kvällen så jag slipper hämta honom. Surprise surperise gissa vart min husnyckel är när jag kommer till Järbo? Ja just det inlåst i bilen i Sandviken och jag kommer inte åt extranyckeln till bilen heller eftersom jag är utelåst.

Får åka med min fd inneboende turligt nog befann sig i Järbo OCH som har en nyckel hem till mig efter att hon bodde hos mig förra hösten. Ställer mig sen återigen vid JET för att ta bussen hem andra gången idag när jag får lift av världens bästa bilförsäljare.

Jag sa det till honom, du är fan det bästa som hänt mig idag!

Jag tror att han med glädje släppte av mig vid ICA efter mitt dampberättande om min vidriga dag. Men otroligt nog känner jag mig inte knäckt. Jag va liksom förberedd. Jag blev en militärstrateg som vid varje motgång försökte finna en plan B väg. Å på nåt jävla vis lyckades jag, för gossen är inte hemma än så jag borde teoretiskt sett varit utelåst .

Teoretiskt....
Teoretiskt sett är ag allergisk mot toeretiska scenarion.

Typ servostyrnings-teorem.




Inga kommentarer: