Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 29 oktober 2012

Skönhetsvård som heter Aj

Idag var jag med om en konstig upplevelse när jag var till en frissa i Sandviken (förlåt Mari)
När hon pratade med mig tittade hon inte på mig i spegeln utan på sig själv.
Jag testade några gånger om hur hon gjorde om jag tittade ner i backen, ja då tittade hon till på mig, jag såg det när jag snabbt slog upp blicken. Men 98% av tiden pratade hon till både mig och sin egen spegelbild.

Jädrigt mysko det där.

Hon ville gärna prata och det var väl okej men hon slutade klippa varje gång hon gjorde det och gestikluerade med både fingar och armar. Klippningen tog sin lilla tid. Hon hade f ö klippt sig i pekfingret oxå för där satt ett stort plåster. Kändes lite olustigt.

Hon berättade oxå att hon var jägare och jag förstod på snacket att vargar inte var det populäraste djuret på jorden. Så jag undvek att dra mitt gamla skämt om att 'höhö det är väl bara att släppa ut hunden först för å se om det är några vargar i farten....kommer han tillbaka är det ofarligt att gå ut höhö'.
Med tanke på vart jag satt och vilket vapen hon hade i handen så fick jag riktigt knipa med munnen för att inte på nåt vis uttala mig positivt om vargbeståndet.

När frissan sent omsider var färdig med mitt hår var det dags för hårborttagning med sytrådar.
Det gjorde så grönjävligt att ont att jag ville skrika, men jag satt där tålmodigt och gladdes varje gång tråden gick av.

Han sucka lite tyst och sa att det var väldigt långa hårstrån, joo siddu sa jag det va 46 år sen jag gjordet det senast så det har haft sin rundliga lilla tid att växa till sig förstår du. Han fatta inte det där med 46 år så jag slöt ögonen och knep ihop munnen och väntade på nästa drag.
Han frågade om jag hade barn, Ja sa jag.
Har du man frågade han vidare? nej sa jag det är därför jag har skägg flög det ur mig, men som tur var tyckte han det var lite småkul. Sen sa han att han skulle skaffa mig en man....jotack du men Nej tack, skulle jag matchas ihop men nån av hans kompisar så vaknar man väl mitt inatten av nån plockar ögonbrynen på en. Å det hoppar jag gärna över.

Inga kommentarer: