Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 17 juli 2011

Nu får det va slut på galenskapen....

...nu åker dom UT!


















Brödsmulorna.
Jag har samlat brödsmulor till dom hungriga Uppsala-änderna.
Ja jag pluggade där mellan 2007 och 2008 och på vägen till universitetet så gick jag dagligen över en bro, där en massa stackars fryssna änder planlöst flöt omkring i jakt på föda.
Det här är dom sista påsarna.
Nu har dom legat i frysen sen vintern 2007/2008 och gonat till sig.
Min syster och jag hade en liten .... 'diskussion' när jag besökte henne i Stockholm för en tid sen.
Vi hade en påse gammalt bröd.
Hon ville slänga i bruna soppåsen.
Jag ville göra brödsmulorn av dom och ta med ner til Edsviks-änderna.
Vi skulle ju ändå gå på hundpromenad!
Stor utredning (som jag skrev i mina dagböcker på 80-talet)
Syrran vann.
Det är alltså hon som satt epitetet  'galning' på mig.
Jag tycker bara att jag har en ovanligt stark empati för flockdjuret änder.
Eller fåglar i största allmänhet.
Tror ni mig inte?
Okej!
Här är påsen från baksidan....

Inga kommentarer: