Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 19 juli 2011

Nytt besök hos doktorn...

...resluterade i nya prover och ny medicin.
Förra veckan va det kanske gallgångsinflammation och ordination diklofenak.
I går kanske det va tolvfingertarmasinflammation (alltså begynnande magsår) eller bukspottskörtelinflammation och ordination omeprazol.
Det 'roliga' med dessa 2 olika eventuella diagnoser är att om man har tolvfinger- eller bukspottsinflammation ska man det defintivt inte äta diklofenak.
Den första kvinnliga läkaren klämde lite på magen, gissade diagnos och skrev ut diklon, samtidigt som hon sa att det va för tidigt att starta en utredning.
Den manlige läkaren igår klämde lite på magen och skickade ut mig till labb för prover efter konstens alla regler.
Sen skrev han ut omeprazol och sa att bukspottsprovet bl a måste han skicka till Gävle, så han ska ringa mig på torsdag em kl 15.30 och berätta OAVSETT reslutat hur det ser ut.
Summasumarum så har jag mer förtroende för utländska manliga läkare än nordiskt kvinnligt svenska.

Inga kommentarer: