Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 15 mars 2012

Huvudvärk av yttre och inre omständigheter

Jag brukar skryta om att jag aldrig (eller sällan i varje fall) blir sjuk...som i förkyld.
Det ska jag sluta med.
Jag har huvudvärk,hostar, snorar, harklar å spottar gigantiska gröna slemklumpar som ibland är lite lätt blodfärgade.
Ummmm snuskit som fan men det måste ut.

Så... i morse, när jag i mitt sjuka tillstånd hasade mig ut till postlådan efter dagens GD såg att gossen åkt iväg med bil, motorvärmarsladd å hele fan så fick jag ett damprus. Det var tur att gossen var i skolan annars hade hans hår stått rakt bakåt när jag talade till honom !!!!
Detta resulterade i en ännu värre huvudvärk eftersom en kostnad för ny värmarsladd är uteslutet just i detta nu.
Men efter diverse arga meddelanden till sonen började jag tänka logiskt och analyserande.
Ringde därför grannne som brukar gå med sin hund förbi här varje morgon och som faktiskt hade sett den tidigt i morse och hängt upp den på elskåpet mittemot mitt hus.

Givetvis var den borta.
Knyckt av nån snabbfingrad figur förstås.

Började tänka logisk-anaylserande igen och kom på att min andra granne som är bilintresserad kan ha tagit rätt på den, så jag ringde dit och tack å lov hade han tagit hand om den.
Vilken tur man har snälla grannar!

Men vad synd att inte huvudvärken vill ge med sig.
Nu avvaktar jag tills sonen kommer hem med bilen så jag får inspektera själva kontakten så att den fortfarande är intakt.
Annars kan det bli El ruso de dampo otra vez!

Inga kommentarer: