Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 4 mars 2012

Vintermarknad å Vasaloppet 2012

I går lyckades jag reta upp fårostförsäljaren genom att påstå att hans ost var från get. Inte fanken håller jag reda på vilka bergsgetter som ger vilken typ av ost heller.
Bockstensmannen borde lära sig av
mannen på bilden som sålde kryddor och som tvärtemot bjöd på sig själv.
Sånt uppskattar jag.
Idag kollar jag på Vasaloppsstarten och minns min egen prestation i Öppet Spår 2002.
Jag frös, jag svor och hatade varje kilometerskylt och loppet tog 12.45.
Farsans kompis undrade om jag hade åkt baklänges !?
Gubbstrutt.
I Eldris fråga 2 småflickor om det va kul att åka Vasaloppet ?
Då brast jag ut gråt å sa NÄÄÄEJJJ!
Dom backade skyggt å rädd för hysterikan på skidor.
Dom kunde ju inte veta att jag var mentalt och fysiskt slut efter 12 timmar i vasaloppsspåret.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vi minns också Din prestation....

Snabbköpskassörskan sa...

hmmm vilka är 'vi' ?

Anonym sa...

okey - jag då...

Sara sa...

hahaha de var väl tur då att inte tv tog och intervjuade dig för då hade du nog varit bra mycket värre än dryga Anita ;)

Snabbköpskassörskan sa...

nähääää då hade jag gråtit och vunnit hela svenska folkets empati;