Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 14 mars 2012

sjuk

Efter 3 veckors hostande (dom 2 senaste veckorna mer intensivt och den senaste veckan som kikhosta där man vill avsluta med en spya liksom) så gick jag till doktorn.
Övre luftvägsinflammation med kortison och stark hostmedicin.

Rösten försvann igår oxå.

Gissa om det va besvärligt på jobbet där rösten är ens främsta verktyg.
Alla på kollegor sa åt mig att gå hem och vila upp mig.
Jag insåg redan igårkväll att jag inte skulle palla en dag till med krupp/kik-hoste liknande anfall och ingen röst.

Alla sa åt mig att inte prata men ändå kunde ingen låta bli att tilltala mig :)
Så jag ringde chiefen på kvällen å sa att jag inte skulle komma idag.
Det tyckte han va 'förbannat dumt eftersom han skulle vara ledig'.
Ja så kan man ju oxå se det, men ur min synvinkel så går nästan sjukdom före spontan-ledig-dag.
Det skulle jag tycka även om jag var i motsatt förhållande.

4 kommentarer:

Maria Y sa...

Nu ska du lyssna på min skolsyster som säger att man ska dricka hönsbuljong när man hostar!
Sen tycker jag att du inte ska lyssna alls på chefen ;)
Krya på dig, vännen <3

Snabbköpskassörskan sa...

Hönsbuljong lät inte så smaskigt men klart värt ett försök!
Jadu chefen hade jag inte ens dåligt samvete över när han bollade över problemet till MIG!
Hans sjuka Underställda arbetare.
It's not MY problem kände jag ba!
Jas sa att nu är det som det är å jag blir hemma i morrn, å vips va bollen hos homon igen.
Han vet nog inte att jag spelat handboll!

Snabbköpskassörskan sa...

Eller vollyboll för den delen.

Snabbköpskassörskan sa...

Ja basket och fotboll SAMT innebandy! Jäklar va bollspel jag har spelat.
kanske därför jag är så bra på att passa ;)