Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 16 mars 2012

Vilopaus

Sis är på väg upp.
Sis är alltid godissugen.
Jag hon är nog den mesta godisgrisen norr om Närke.

Å nu håller jag på bakar hennes favorittårta till farsans 90-års dag på söndag.
Jag ser trubbel.
Eftersom hon ALLTID ska smaka...bara lite.
Om man bakar med syrran förvandlas hon till en 3-åring som försöker tjuvta deg hela tiden.

Ett år skulle vi julbaka.
Det blev halv ranson av precis alla kakor till den julen.
Den andra ransonen låg i syrrans mage.
Efter den julen bakade jag aldrig mer med syrran.

Å nu är hon på väg upp.
PRECIS i tårttillverkningen.
Käre Gud ge mig ett tålamod av stål och linda in mina franska nerver i jämnmod och förståelse.
Bara idag.

Inga kommentarer: