Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 23 juni 2011

Fick en liten gråt attack

Jag tänkte på dom fina små barnen jag träffat nu i två veckor med sina fängslade föräldrar och som spriddes för vinden idag. Dags att återgå till sin vardag med bara en förälder hemma och sina småsyskon.
Sen på ICA Ugglebo hörde jag en mamma som fick säga nej till allt som den lilla flickan ville köpa till Midsommar eftersom mamman inte får sin lön förrän EFTER midsommar.
Flickan slutade genast att fråga (det var inte ens tjat), hon förstod.
Mitt hjärta BLÖDER idag för alla dessa oskyldiga små barn som kanstötts av livets vedermödor.
Jag måste sluta lyssna på Björn Afzelius tror jag.
Jag är nämligen inne i en Björn Afzelius-fas!

Inga kommentarer: