Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 14 juni 2011

Jag är ju uppväxt i ett arbetarhem med socialdemokratin som det ultimata partiet.
Men om jag måste välja mellan dom här två jepparna så blir det definitivt inte Juholt.
Kolla vilken trök-tråk-skalle han ser ut som.
Att han dessutom valt en livskamrat som åkt dit för ekonomisk brottslighet gör ju inte valet svårare.
Visst man ska ge människor en andra chans.
Jag om nån tror på den tesen.
Men då snackar vi om människor på samhällets botten.
Som kanske från födseln aldrig haft en chans.

Vad vill han då Juholt med socialdemokratin?
Vad säger han?
Vad menar han?
Å framförallt NÄR säger han det?

Måste man gå på Socialdemokraterna kongress för att höra honom förföra oss svältfödda och politiskt ointresserade?
När ska han bli en agitator värd namnet.
Å när ska han raka bort mustaschen och prata ur skägget?

Nej Reinfeldt ser i allafall ut som min gamla chef.
En rackarns trevlig prick!
Dessutom ser han ödmjuk ut.
Juholt ser som klippt och skuren ut ur 1970-talets politiker som inte kunde hålla 'bössan' i styr.
Ni vet dom som figurera i boken Makten, männen, mörkläggningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamenvisst blev han en besvikelse! Hur tänkte de? Reinfeldt har utstrålning och vinner på det, oavsett vilket parti han leder...man får hoppas att folk tänker lite längre vid nästa val, det finns ju fler partier:)
Eva

Anonym sa...

Juholt - är han inte lite lik Klabbvarparn, Åsa-Nisses polare?