Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 17 juni 2011

Pundarmattan i Bollnäs

Kollegan satt å bet nervöst på naglarna vid morronfikat idag.
Vi undrade förstås vad som stod på?
Jo sambon kommer att bli helt galen när hon kommer hem idag, påstod han.
Men varför då, vad har du nu gjort, undrade vi såklart.
Jo jag skulle gödsla gräsmattan i går men jag orkade inte hälla upp i en sån däringa vagn ni vet.
Nähä så vad gjorde du då.....?

tja jag hällde ut det lite här å där, svarade kollegan.
Ahaaa sa jag som inte riktigt förstod konsekvensen av den uppenbart felaktiga gödslingen.
Jag såg framför mig hur det skulle växa kraftigt gröna gräs-hår-tussar här och där på gräsmattan.
Vilket i sig såg ganska kul ut i min fantasifulla hjärna.

Men tydligen så dör inte bara mossan vid en sådan våldsamt punktvis gödsling, utan HELA gräsmattan.
Den fick liksom en överdos, sa kollegan.
Det scenariot är ju ÄNNU roligare.
Jag menar hur ofta hör man om ihjälknarkade gräsmattor.
Shit va gräsmattan ser ut hörru?
Ja jag gav den en överdos i går kväll.....
Jag får nog sluta tjacka gräs-stuffs på Lantmanna.......
Skål!

Inga kommentarer: