Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 26 april 2012

Första hjälpen vid astma

Nu har jag varit till doktorn igen.
Mitt frikort har jag tjänat in flera gånger om.
Vaknade kl 24 inatt och luftrören formligen skrek!
Jag kunde knappt andas.
Så kl 18 fick jag komma till snällisdoktorn Evert Zetterberg.

Han började med att hålla ett långt tal om hur restriktiv han var tvungen att vara med penicillin.
Jag lät honom mala på tills han var klar, då sa jag:
-men jag är inte här för att få penicillin, jag vill bara få hjälp med att andas!

Hmm jaha åhå då missförstod jag dig.

Ja du gjorde nog det :)

Två vändor med en ångdos av ventoline och nå mer samt 16 små kortisontabletter.

Så nu kan jag andas igen.

Underbart.

Enda nackdelen är att när jag går omkring spritter armarna och benen på mig som på en annan knarkare.

Tänk om man hade en pilliknarkare!

1 kommentar:

Anki... sa...

Du är så uthållig och tapper...trots bristen på syre..
Syns i morrn..med skogmullarna och skrabbeluckorna...Girl Power!!

Kram