Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 13 april 2012

Härliga helg väntas

Tog precis vårens andra allergitablett.
Testade det mot min envisa astmahosta igår och maij maij maij....den försvann!
Nästan!
 
Så nu kommer jag att tugga i mig en omdan så att hostan utrotas en gång för alles.
 
Doktorn hade skrivit 1-2 tabletter en gång dagligen, så jag tänkte att jag läser biverkningarna innan jag bestämmer mig för två tabletter eftersom jag brukar bli väldigt trött av allerigmedicin.
 
Förutom trötthet fanns ett antal andra 'lustiga' biverkningar uppräknade, lyssna här:
 
allergiska reaktioner....öhhhhh vad det inte det de skulle motverka?
asteni (extrem kraftlöshet)
rastlöshet....öhhhh känns lite som motsatsförhållande?
Typ fånge i sin egen kropp.
Usch hemska tanken!
 
viktökning (man tackar)
kramper och rörelsesvårigheter.....öhhhh det blir tufft!
aggressivitet (nåja)
förvirring (låter skoj)
depression (been there done that)
hallucinationer
sömnlöshet
 
Men va fan är det LSD doktorn skrivit ut eller?
 
Hursomhaver, det blir nog en skoj helg.
 
För min omgivning.
 
 

Inga kommentarer: