Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 6 april 2012

Pensionärsjävlar!

Möter en röd liten bil med en argsint liten gubbe i grå keps å brun mockajacka. (varför har gubbar på +60 oftast brun mockajacka?)

Han hetsblinkar med sina lysen mot mig, så att jag MINST förväntar mig 3 döda på vägbanan längre fram.

Men icke

Inte ens en snutkontroll kunde jag skymta.

Han kan väl inte ha hakat upp sig på att mitt ena halvljus trasigt ?

Arga små gubbar.

Jiiiiiisös!

1 kommentar:

Maria Y sa...

Har oxå svårt m gubbar, vilket kanske skymtat i tidigare kommentarer. En dag på köpcentrat stegade kepsman 60+ mot mig på parkeringen o hela jag förberedde mig på det värsta. Men han ville fråga om bilen, hur tungt släp den fick dra och sånt. Å han lyssnade och tog mina svar på sånt allvar, som om jag var någon som visste nåt på riktigt. Det var en omtumlade upplevelse! När jag sedan kom in på köpcentrat tittade jag nog annorlunda på gubbarna därinne, för de liksom log o nickade mot mig. Jag kände mig som en gubbmagnet istället för gubbhatare! Very scary!