Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 15 april 2012

Hackspetten flyttar in!

Har nu 2 mornar i rad lyssnat till hack, hack, hack, hack, hack nånstans under takåsen.
På Twitter nämnde jag det och avslutade med frågan Bra eller dåligt?

Då fick jag ett svar av en följare att om en hackspett intar ett hus och bygger bo så betyder det 'död' enligt gammalt skrock.

Behöver jag säga att jag aldrig går under stegar?
Lägger nycklar eller skor på bord?
Sputtar 3 ggr när jag ser en svart katt korsa en gata? (jag spottar förresten ÄVEN om katten inte korsar en gata. Just in case.)

Så nu ska hackspetten bort!
Tydligen ska man producera en hackspettsatrapp och sätta upp där man tror att det håller till.
Starkt revirtänk där.

Inga kommentarer: