Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 1 april 2012

Hur kul som helst

Den här bilden har jag lagt upp på min Facebooksida, men INGEN har varken gillat eller kommenterat den?!

















Den är ju HUR KUL SOM HELST!!!
Alltså för er som inte förstår ska jag förklara..... (eller så är det bara värmlänningar som är mina facebookvänner eller bloggläsare å då vill man ju inte förstå det här skojjiga..)

Brynäs ligger i SEMI-final i hockey med Färjestad.
Bäst av 7 matcher är vad som gäller för att komma till Final i slutspelshockey.
Om man slår ett lag, alltså vinner så kan man ibland säga att man 'dansat upp det andra laget på läktaren'.
Därav det fyndiga lagfotot med Färjestadz (ett Z på slutet indikerar att det är nåt töntigt dansband som är i farten)
Nu leder Brynäs med 3-1 i matcher mot Färjestad(z).
Därför hånar vi brynäsare alla smålänningar nu genom denna lagfotosslogan.

Kul va?!

Visst är jag lite (mycke) pedagog?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hockey är det då man spelar med en svart rund sak??

Smalåslisa

en trög en ( fr Knivsta) sa...

Hängde inte med riktigt - värmlänningar och smålänningar - är det samma sak i hockey ?!?

Snabbköpskassörskan sa...

Pedagog my ass när jag inte ens kan hålla reda på värmlänningar/smålänningar i texten! Det ska va värmlänningar rakt i genom :)
Ja tur jag inte nämnde pucken/bollen för då hade jag väl skrivit att den va rund å röd oxå !