Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 17 juli 2012

Äldreomsorgens dagterapi

I morrn ska jag gå med min gamle far på dagterapi.

Mitt påhitt.

Jag har frågat honom i flera år men han har hårdnackat vägrat. Nu först sa han äntligen ja.

I lördags frågade jag om vi skulle gå dit på måndag då? Men se nähejdu det gick inte för då kommer städpatrullen.
Okej tisdag då? Jo det skulle kunna gå.

Ikväll ringde jag för att konfirmera vår tidigare överenskommelse å då lät han skeptisk - jasså tycker du det sa han då, men jag sa att vi kan väl gå en gång så får vi se..... jo så kunde vi väl göra då.

Han är rädd att det bara är gammalt gaggigt folk där som han inte har nåt utbyte av.

För pappa själv är ju bara 90 år.

Och helblind.

Ja se karlar dom är sig lik om dom är 3 eller 103 !

Inga kommentarer: