Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 27 juli 2012

Jag-helt slut

Jag är helt slut.
Skulle försöka lära mig å sommarjobbskollegan det nya sättet att skriva permissioner. Utan några som helst instruktioner eller lathundar.

Det gick int.

Vi fick ringa Gävle och där svarade en underbar liten människa på alla våra frågor och blev vår levande lathund. När jag irriterat klaga över den mediokra informationen och ironiskt frågade om det var Learning by doing igen så svarade hon: ohhhh nej det är Learning by doing wrong!

Fyndigt å kul :)

Däremot är jag mentalt slut. Allt tänkande och grubblande och tålamod med att direkt dela med sig av sin okunskap knäckte mitt huvud.

En positiv energiboost fick jag dock på vägen hem från jobbet när jag stannade till i Ockelbo. Sångfågeln Annica med sin nyblive man å barn satt och åt på stans pizzeria och hon berättade om en tokig granne.

Igenkänningsfaktorn va hög.

När jag kom hem hade sonen klippt gräset.

Gulle dig min gosse.

Till maten pröva jag att dricka ett glas vin å det gick nästan inte.

Då förstår ni min utmattning.

Men jag är en jävel på att skriva permissioner.

Inga kommentarer: