Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 10 juli 2012

Sammanfattning av en knasig dag

Jag ser komikerna Thomas P på Halmstad City Airport.

Jag skriver en statusuppdatering på FB samt ett blogginlägg om honom och ett eventuellt inträde i 10 000 metersklubben via mig.

När jag kommit hem till Järbo ringer en angelägen violinist och frågar på min Blocketannonserade fiol.

Han kommer förbi på sin väg mot Stockholm.

Han vrider å vänder och spelar på fiolen så till och med Horgadjävulen skulle blitt avundsjuk.

Han åker utan att köpa fiolen då han tycker den var för dyr. (Han visste inte hur man prutade och jag tyckte inte det va mitt jobb att lära honom)

På Allsången ikväll på TV'n var nordens största violinister inbjudna för att spela fiol så att Horgadjävulen återigen skulle blitt avundsjuk till vanvett den här gången om han hört dom.

I slutet på programmet uppträder Diggiloo gänget som skall ut på turne i sommar och vem är inte med där om inte komikern Thomas P.

Cirkeln blev liksom sluten.

Dagen inleddes och avslutades med komikern Thomas Å, i mitten uppstod en galet crescendo av violoinster som inte ville lämna mig ifred varken i verkliga livet eller genom TV rutan.

Hur ska jag tolka det?

1) jag skulle ha stannat i Halland en vecka till?
2) jag kommer snart att träffa en själafrände som visar sig vara komiker OCH violinist? (=omöjligt)
3) inget samband alls, bara ett bias i vår Herres hage där han hade en dålig dag eller var bakis efter för hårt festande med Allah, Mohammed och Jesus?

Jag tror på det sista alterantivet. Men ifall att köper jag en TRISS lott i morrn.

Inga kommentarer: