Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 7 juli 2012

Mot Göstas café

I går tog vi en cykeltur till Steninge 6 km från Haverdal efter kusten för att äta på Göstas Café.
Sist jag var där var när broder Börje hade sitt 50 års kalas där 2004, det känns som en hel evighet sen.

 
Utiskten är jättefin utöver Kattegatt och miljön och sällskapet gjorde kvällen mycket minnesvärd.
Syrran sa något väldigt tänkvärt att fördelen med att bo utomlands är att man inte alltid förstår allt vad folk runtomkrig en snackar om. Vi konstaterade att det var väldigt sant när vi tvingades lyssna på ett större sällskap med syskon med respektive och där någon plötsligt säger:
'Jaa du gick verkligen hem hos pappa! Du är den första som verkligen gjort det'
(men klipp navelsträngen dude! och enda anledningen till att grabbhalvan bakom oss gick hem hos den kritiske fadern var att han kunde lite om viner )
Sen en ändlöst tråkig konversation om att det faktiskt finns jättegoda viner för 89 kr......
Och nej det gick inte att undvika deras ändlösa konversationer då de nästan satt på ryggarna på oss.

När vi cyklade hem såg vi ett glasmästeri som vi tittade in i.
Där stod en glasblåsare och gjorde glaskoppar av allehanda slag.
Syrran börja blinka och flina mot mig på sitt vanligt retliga sätt som insinuerade att 'här har vi ett lämpligt parti till dig' oink oink you know what I mean....så när jag till motangrepp gjorde en grimasch mot henne tittade glasblåsaren upp!
Jag skämdes som en hund, syrran garva, tur svågern fortsatte snacka och ställa frågor till glasblåsaren så han (kanske) inte upptäckte vårt tysta lilla ret-gräl.





Inga kommentarer: