Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 5 juli 2012

Vi kämpar på

min syster och jag.

Mot hösnuva och pollengräsmattor.

Titta va duktig hon är även om hon från början inte trodde att vi skulle få igång åbäket, eftersom (å nu citerar jag ) 'den stått stilla så länge'. Slut citat.

Jag frågade om hon skulle ge upp om den inte startade? Givetvis svarade min syster. Det är där vi är olika min syster och jag. Alternativet 'ge upp' används vid lite olika situationer för oss.

När det gäller hundarna ger hon aldrig upp. När det gäller manicker som bara SKA fungera ger jag aldrig upp.

Idag gav vi båda upp eftersom åbäket inte startade, men jag gav bara upp tillfälligt.

Eftersom som min syster har nån sorts tumme med en högre makt så slängde Gud åt na grannen 15 min efter våra tappade sugar. Hon berättade då om våra bekymmer med åbäket bakom busken och vips var han där och drog ett par gånger tills åbäket startade.

Hon berömde och tittade uppskattande på hans bedrift ( tror jag, för jag satt i solstolen å låtsades inte synas ) å med fyllda testesteronhalter svassade grannen hem. Vi har en fungerande gräsklippare och jag väntar nu på min tur.

Anledningen till att jag inte blivit avbytt ännu är att jag suttit här å bloggat å lett uppmuntrande till henne mellan varven.

Jag ska nog skriva lite till, nej men vänta nu ser hon stingslig ut! Jag ler ett uppmuntrande leende ....se där! Hon fortsätter en stund till.

Jag är så smart.

Inga kommentarer: