Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 16 juli 2012

Min dag i Mindfulness

Jag sitter i solen och känner hur den bränner och jag blir lugn och harmonisk inombords.
Jag tänker att detta är en utmärkt stund för kontmeplation, sinnesfrid och en introvert meditation.
Jag är här och jag är nu.
Mindfulness, jag inser plötsligt innebörden av detta (för mig) något flummiga ord.
Detta är MINDFULNESS.
När MINDet är FULlt av NESS.
Av goda, härliga, livsbejakande tankar.
Jag känner hur hjärtat slår långsammare, hur en inre frid sprider sig i hela kroppen och tänker detta är meningen med livet.
Detta är livet.
Plötsligt bryts tystnaden av ett kraftigt getingsurr...BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ runt skallen.
Nånting fladdrar till längs låret, en geting?
Jag spritter till, jag viftar, jag kväver ett skrik för att inte skrämma gatans barn, hjärtat pumpar på maxfart, blodet rusar runt i ådrorna, var är hotet? var finns skyddet? räddningen undan detta bestialiska getingmonster?
FINNS DET INGEN SOM KAN HJÄLPA MIG??!
Jag inser att getingen är long gone och jag återtar position mindfulness.
Men hjärnan vill inte tänka kontemplation och avslappning längre.
Den vill tänka på armador av getingar på frammarsch mot mina oskyddade (OCH oförsäkrade) lår.
Gåendes baklänges på frambenen med bakbenen i luften och gadden ute och stickklar mot intent ont anande solbadare som bara vill få en smula avkoppling.
I stället för ett MIND FULlt av NESS, har jag ett MIND FULlt av LÖSS.
Å där gick solfan i moln oxå.
Är det konstigt att folk får problem.

5 kommentarer:

Maria Y sa...

Nej, det är inte konstigt :)

Andreas sa...

Getingar = döden från ovan!

bidrottningen sa...

Jag förstår getingen.... han sökte efter mindfulness och fann det hos dig!!!!! Getingen tänkte;- Ååååh, landar jag där får jag kontmeplation och sinnesfrid!!! Se det positiva i det hela och bli biodlare vettja, dom gillar ju dig dom små liven ;)

Unknown sa...

Ibland behövs ett Stick!
Så en märker att en Lever!

Snabbköpskassörskan sa...

Döden från ovan....den va fan bra! den ska jag använda framledes, Tack Andreas!

Bidrottningen: jag va ihop med en biodlare å jag vet inte vilken som var den största idioten. Biodlaren eller biet. Så svaret blir att dom får hitta andra bloggkompisar ;)

Anders....ett stick och hela samhällen kommer att förintas av min radarbazooka! Poff poff poff ;)