Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 4 september 2011

Anatomiskt självmord nyss-nästan!

Sitter i godan ro och försöker passa in ostskivorna på toasten så dom bildar en perfekt fyrkant utan att hänga över för mycket.
Jag har nu oxå under helgen lyckats bringa ordning i den uppförbacke nån har lyckats framkalla i osten!!!
(Ja Katarina jag är fortfarande "en cheese-slope is a NO NO" - fascist uti fingerspetsarna)
Till min egen förvåning har jag oxå blivit en "plattautsmörettillenjämnyta"-tjej.
Men det har visst kommit med åren.
Gillar verkligen inte dom små små brödsmulorna som huserar i mitt Becel.
Annat var det när barnen var små och dom bredde sina egna mackor.
Då tänkte man inte ens på att hela brödskalkar låg i byttan å skräpa.
Brödskalkar och ostskivor stora som vindsurfingbrädor för sumobrottare.

Nåväl när jag så satt i godan ro så kom plötsligt en sån där liten bubbelrap upp ur svalget.
Just som jag hade hela käften full i macka med ost och marmelad.
För att inte innehållet i min lilla trut skulle spruta ut som en fontän om jag så att säga släppte ut den lilla gynnaren, så försökte jag svälja.
Men detta resulterade ju inte bara i att pelle-rapen svaldes ner, utan stora delar av den halvtuggade mackan följde oxå med, SAMT högra toncillen.
NÄSTAN!
I alla fall kändes det som att ena halsmandeln höll på slitas ur sina rotfästen strax ovanför tungroten.
Lägg ihop ena toncillen, halvtuggad stor mack-bit och en gigantisk luftbubbla som samtidigt ville rulla nerför svalget då blir det ett....AJ!

Inga kommentarer: