Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 8 september 2011

Jag fäller en tår

för Stefan Liv och hela Lokomotivs hockeylag.
Så oerhört tragiskt.
Rapporten går rakt in i hjärtat!
Snittar det, fläker upp det och jag förblöder.
Jag gråter för de förspillda liven.
De förkrossat anhöriga.
För fansen, för sporten och för meningslösheten.
Jag blir apatisk bara på tanken av att ett helt hockeylag är borta.
Hur ska alla orka?

Jag har åkt med Aeroflot två gånger till Ryssland på 80-talet.
Det va traumatiska nära-döden-upplevelser kändes det som minns jag.
Att dom ska va så förbannat dålig på flygsäkerhet gör mig heligt förbannad.
Oljepipelines ut i världen är säker omgärdad av större säkerhetsföreskrifter än vad maskiner ämnade att frakta människor är.
Å det gör mig så inihelvite arg.

I dag är det torsdag.
I morrn fredag.
På lördag ska jag till Söderhamn och träffa kära vänner.
Gud så jag ser fram emot det.
G.U.D.S.Å.J.A.G.S.E.R.F.R.A.M.E.M.O.T.D.E.T.

Inga kommentarer: