Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 20 september 2011

Bilbesiktningen 2011

gick som vanligt åt helvete.
I år hade jag bytta varenda jäkla lampa i hela bilen som inte lyste.
Det blev ändå 5 st tvåor eller vad det nu heter när man måste ombesiktiga.
Jag sitter där å hoppas varje gång.
Ber en bön till en högre makt om att 'vaka över min lilla Clio och låte den lille gynnaren vara felfri...i år i allafall'.
Men det gjorde icke den högre makten.
Den högre makten och besiktningskillen tillintetgjorde mig och min bil.
Vi kritiserades och jämnades med marken.
På bildskärmens hans lyste en röd indikator med orden UNDERKÄND.
Mitt hopp, mitt mod, min entusiasm för denna nya dag förminskades jämte besiktningskillens Underkänt-dokument.

Det enda positiva var i alla fall den här killens sociala förmåga att kommunicera med ord till kunden, dvs mig.
Han vinkade dit mig, förklarade, ställde frågor, svarade på mina. Ja han var helt enkelt en väldigt bra pedagog.
I vanliga fall har jag blivit dirigerad till den hårda bänken i mitten på lokalen.
Sen har besiktningskillen satt igång.
I absolut tystnad har han undersökt, sniffat, vädrat, kikat fram bakom motorhuv, baklucka och bildäck i blängande ögonkast mot mig, som om jag begått grymma brott mot mänskligheten.
Som den ultimata förnedringen har han ibland vinkat dit en kollega (dom talar inte dom här snubbarna dom blänger och vinkar) åsså har båda gett sig hän åt den dåligt iskruvade muttern som även fått en droppe olja på sig, stirrat på varann, skakat på huvet och nickat, för att slutligen vända sina huvuden mot mig i stereo.
Och blänga!

Inga kommentarer: