Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 29 september 2011

Läste ett citat idag

i en gammal Gefle Dagblad från 9 mars i år.
Det löd: Allt blir så mycket lättare när man älskar sin granne istället för sitt fosterland. Att ständigt gå runt och tycka illa om folk, eller till och med att hata dem är så otroligt onödigt.

Jamen verkligen.

Låt oss älska våra grannar istället, även om en del av dom är jävligt special-special.

2 kommentarer:

Maria Y sa...

gäller det även om man har grannar som livnär sig som "kommunikationskonsulter" men inte förstår basal kommunikation av typen "vi tycker inte om när er hund bajsar på vår veranda" samt "var snäll och låt inte era hundar anfalla våra när vi går på vägen"? Har även provat "Koppla era d###A hundar" men det gick inte heller....
Men kanske är det helt enkelt så att jag inte försökt älska tillräckligt mycket?
Ska sova på den , tror jag...

Snabbköpskassörskan sa...

auuuhhmm ...Nej! Såna grannar går bort ! Du vet vissa människor inser man att bara en mor kan älska ;)