Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 16 september 2011

Vikingafest

I morrn är jag bjuden på Vikingafest i Årsunda.
Jag har en f.d kollega/kompis från Kronoberg som är hängiven viking.
Han jobbade hela sommaren 2010 för att få åka på den enda ynka medeltidsveckan som är på Gotland varje år, eftersom det inte var hans tur att ha sen semester.
Fatta intresset liksom.

Han är i alla fall ditbjuden på fest och när han geocashade såg han att Järbo och Årsunda låg väldigt nära varann. Därför ringde han igår å frågade om jag ville joina på lördag och han skulle t.o.m försöka fixa medeltidskläder.
Det lät spännande å farligt.

När jag berättde för familjen vid middagsbordet så höll äldsta sonen på att smälla av.
Han sa:
-men VA FAN ska du åka å Laijva? i Årsunda??

Det lilla gossebarnet trodde jag skulle åka till Vikingabyn och spela rollspel.
Gör man ens det längre?
Han såg väl för sin inre syn hur jag skulle springa runt i Årsunda med en slägga och dunka karlar i huvudet för att sen släpa in dom i grottan.

Nån skulle antagligen känna igen mig och rapportera till gossen.
I värsta fall hinna ta en bild å lägga upp på Facebook.
Men hav förtröstan min son.
Din mor skämmer väl aldrig ut dig ?

Det lustiga i kråksången är att utan min tid i Stockholm skulle jag aldrig någosin blivit bjuden till en äkta Vikingafest i Årsunda.

Inga kommentarer: