Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 20 september 2011

Jag blir arg på nyhetshallåan...

...när hon säger att 'Lyckligtvis mördar kvinnor mycket sällan sina barn'.
Det finns inget 'lyckligt' med detta tragiska brödramord i Sigtuna.
Att flika in ordet 'lyckligtvis' tillsammans med 'mycket sällan' är så olyckligt formulerat.
Jag får känslan av 'jamen det händer ju så sällan att detta hemska kan få passera revy för mitt intre blott ett ögonblick då det inte kommer att hända igen på mycket mycket länge.
Eftersom det lyckligtvis händer så sällan.
Ett litet olycksfall i arbetet bara.
Bilden av en galen kvinna..mor..målas upp för mitt inre.
Jamen hon var ju sjuk på nåt vis.
Därmed placeras hon i facket 'det här kunde ingen förutse'
Låt gå för den här gången.
Är hon ett mindre monster för det än tex andra barnamördare?
Är hon överhuvudtaget ett monster?
Känner spontant NEJ!! NEJ NEJ NEJ! barn får inte mördas!
Varken av galna mammor eller helt vanliga mördare!
Svammel.se

1 kommentar:

Maria Y sa...

usch ja.
Obegripligt.