Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 23 september 2011

Farväl mitt 'lilla' hus

Nu ska jag åka till Stockholm och ta farväl av (få hämta hem lite möbler av min snälla syster) huset som var mitt hem och tillflyktsort i nästan ett och etthalvt år.
Vad som skulle bli en etta med kokvrå i Uppsala eller Stockholm, blev en suterängvilla i Edsviken, Sollentuna.
I bland har man tur som en tok.
Lyckovägen 7.
Bara namnet....
Jag älskade det här huset.
Tystnaden.
Lugnet.
Det var faktiskt lugnare här än hemma på gatan i Järbo!
Rymden.
Utrymmet.
Balkongen där jag kunde sitta å ta en cigarett och titta på flygplanen som var på inflygning till Arlanda.
En underbar tid.
Å jag glömmer dig aldrig.
Pensionat Lyckan.
Vila i frid.
Å må de nya ägarna ta väl hand om dig och älska dig som jag har gjort.
Snyft!

Inga kommentarer: