Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 9 september 2011

Vårt behov av tröst...

...skrev Stig Dagerman.
Ni förstår jag har ju på den senaste tiden träffa gulliga krulliga hundar.
En bolonka svetna och två st lagotto romangnolo.
Jag tror att jag har en förkärlek till vithåriga krulliga hundar pga av mina vithåriga gulliga ungar.

Jag har därför på allvar börjat bli sugen på att skaffa hund.
Nu när mina mänskliga vithåriga krullisar börjar bli vuxna och inte längre står utanför toadörren å tjatar om när jag tänker komma ut, så skulle det allt vara bra trevligt men en liten krullis som står utanför döra å gnäller.
Låter sjukt va?

En gång hönsmamma, alltid hönsmamma.

Mitt behov av tröst behöver alltså stillas av någon varelse som älskar mig förbehållslöst och som inte skäms och tycker man är embarrasing när man drar av ett rackarns roligt skämt vid middan.
Eller skriver nåt på fejcan.
Mitt behov av att tröst är för tillfället omättbart men det får inte komma från en kärlekskrank karl som lite senare förväntar sig en 'mazurka på sängkanten' som tack.
Jooo dom brukar göra det vettu.

Nej ulliga och krulliga och stå på alla fyra! DET är vad jag önskar mig mest av allt just nu.
Okej det där lät FEL!
Men ni hajjar va?

2 kommentarer:

Maria Y sa...

Japp, fattar!
Skulle inte klara vresiga tonåringar, vresiga panchisar och vresiga 50+are utan mitt eget lilla supporterteam.
Nú har jag precis lämnat ifrån mig alla mina fyrbeningar för en veckas "kvalitetsumgänge" i söder med 50+arn o tonnisarna. Hur ska det gå? Kommer väl tillbaka med självförtroendet i jämnhöjd med fotvalven ungefär. Doter #1 har redan hotat med att låsa in sig på rummet om jag inte har typ burka vid poolen...

Snabbköpskassörskan sa...

Ja ungar! Jag solade i bh och shorts en sommar då fick jag höra:
- nu kommer det snart kompisar, sätt på dig kläder....
Efter det började jag kalla sönerna The muslim brothers!
Men stå på dig gumman du är en snygg 45-åring även om barnen IDAG inte hajjar det :)