Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 11 augusti 2012

Den kärnfriska

Skuttar ur sin säng, på vägen mot köket fiskar hon upp inhalatorer, näsduken, nässprayen och vattenglasen. Med två fingrar fräser hon näsan (provocerande för syrran men vad är inte provocerande för henne) petar upp toadörren med stortån föser ner servetten om den inte fastnar på fingret av okänd anledning, spolar med armbågen, kilar vidare ut i köket samtidigt som jag inhalerar, håller andan plockar i diskmaskinen, sätter på han (diskmaskinen alltså, även jag har gränser) kokar kaffe plockar fram frukost, sätter mig hurtigt och inmundigar en delikat frukost. Nöjd.

Eller så var det min kusse som gjorde allt det där medan jag tyst som en mus låtsades sova på soffan för att slippa hjälpa till. Men jag inhalerade och snöt mig själv i allafall. (under täcket=bra ljudisolering) Nu ligger alla mojänger under kudden. Kaffet doftar, allt verkar framme. Jag sträcker på mig, gäspar högljutt medan jag sömnigt frågar kussen : har du varit vaken länge ?

1 kommentar:

Anonym sa...

du är bara för go.....
Smalåslisa