Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 7 augusti 2012

Trauma

Å då menar jag inte trauma, utan T.R.A.U.M.A

En geting flög in i TV rummet och pockade på uppmärksamhet med sina små äckliga getingvingar.
Dom frasade i luften och han (det är alltid en han när det gäller getingar för den kloka getingendrottningen hon ligger gonandes i boet å väntar på påsättning, mat och förstöelse av den dumme pojk-getingen) ville bara att jag skulle se honom, för sen tvärvände den retligt och flög in i sonens rum. Jag frestades av tanken att stänga in honom där tills sonen kom hem, så skulle även getingen få känna att han fått lite utdelning. Men sen kom jag på att det nog skulle bli 'fall på eget grepp' om jag glömde bort getingen och vältrade mig in framför datorn innan fotbollsträningens slut. Så jag tog flugsmällan, stängde dörren om mig och getingen till getingrummet och öppnade ett fönster.

Getingfan lät inte ens. Han hummade omkring än hit, än dit och jag höll till en början upp flugsmällan som en sköld som sa: flyg mot fönstret....flyg uuuuuuuuut din slöe fan! Flyg upp till Gud får du gröt och mjölk, som man sa till nyckelpigan som barn. Getingen är dock inte lika lättlurad. På nytt ändrade getingen sin flygrutt och flög först mot mig och sedan sonens fondvägg som är svart med en guldgul blixt i mitten. Smart getingen smart, men nu fick jag panik. Den syntes inte. Jag höll upp flugsmällan som en revolver, gjorde utfall åt höger, åt vänster, uppåt, snett framåt men getingen var och förblev borta. DÄR! Mot mig, från mig, huggen från flugsmällan blev tätare och tätare, jag kände mig instängd, kvävd, attackerad, jag tittade desperat mot dörren, skulle jag ändå inte ..... men nej där var den fan igen. Hugg, hugg, jag snurrade runt, runt igen å igen å igen, men jag varken såg eller hörde den. Jag viftade med smällan bakom ryggen, bakom nacken å där var den plötsligt. Den flög ut genom fönstret. Jag smällde igen fönstret, slog upp dörren till hallen, rusade ut mot ytterdörren och drog igen den med en smäll.

Fan va skönt! Döden från ovan* avvärjd ännu en gång ( *citat Andreas S )
Avvärjd.

Traumat avvärjd.

Inga kommentarer: