Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 3 augusti 2012

Vindkraftsmecka

Jag bor numer i Vindkrafternas Mecka.

Det finns snart inte en kulle ja knappt en sandhög det inte står ett vindkraftverk på.

Jag har ofta tänkt att det är rent jäkla otroligt att man inte hamnat bakom dylikt ekipage nån gång.

I dag var det färdigt.

Exakt 2 min extra tog min väg hem idag. Sånt retar ju upp en när det är fredag å fan å hans moster. Men helt klart reta det upp en jädraåsare ännu mer (blå metallic SAAB) för han knöka sig in mellan mig och varningsbilen medan vi stod stilla å väntade på att motsatta sidan skulle passera. Sånt är ju alltid lite småretligt.

3 kommentarer:

Sus sa...

JAg vill äga mark. Och sätta upp vindkraftverk. Man kan få upp till 120 000 per vindkraft nämligen. Tänk...4 st. Då kan jag dra mig tillbaka.

Sus sa...

Per år alltså.

Snabbköpskassörskan sa...

ah! jag tänkte väl ja å, 500 000 å sen kan man dra sig tillbaka liksom :) Per år makes more sense