Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 10 augusti 2012

Järbo IF - SIF 2

En eldsjäl har gått ur tiden. Bertil Persson.

Såväl hemmalag som bortalag och domare ställde upp sig för en tyst minut för att hedra hans minne. Det tycker jag va fint.

Sen att Järbo skrällde genom att jobba upp sig från 0-2 underläge till 2-2 i andra halvlek mot ett i mångt å mycket div 1 lag gjorde inte saken å hedrandet sämre. Järbo hade flera målchanser bl a ett i stolpen och ut som kunde ha avgjort mötet.

Matchen va riktigt spännande av det jag såg, men mina kompisar Zara å Maria va där och först satt Zara å fråga 20000 frågor om varför sonen satt på bänken den här matchen, var han ledsen över det, varför är tränaren så dum, vad tycker Christian osv. Sen hade Maria fått en iPad av sina amerikanska vänner som vi va tvungna att testa och leka med.

Sen gick jag in till domarna å betalade deras arvode å dom sa att det alltid va lika trevligt att komma till Järbo å döma. Trevliga människor, trevlig arena, snälla kvinnor som säljer fika, trevlig person som kommer å betalar deras arvode. Åsså berätta dom att på vissa ställen känner dom sig som gamar när dom tar emot betalningen, för den besvikna hemmalagsutbetalaren är en dålig förlorare och betalar medan han muttrande säger ' har ni verkligen gjort rätt för det här ' ?

Dåligt bortalaget. Dåligt.

2 kommentarer:

Sus sa...

Folk..

Men vem var han? Jag minns inte... =(

Snabbköpskassörskan sa...

Han bodde uppe på Rävberget och är bror med Birigtta Edvardsson (Urbans mamma)och Bengt Persson nere i Träsket? Gick lite krumt med ryggen lätt framåtlutad?