Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 25 augusti 2012

Farsan farsanlito

I dag var jag till farsan och skrev räkningar.

Vi delade som vanligt på en flaska rödvin.

Han har ett hejdundrande tempo i att tömma glaset rätt fort numer.

Han har alltid varit så måttlig.

I dag sa han innan han svepte den tredje påfyllningen att han inte kunde förstå att människor kunde bli alkoholister. Han själv är ju så måttlig.....

Sen skulle han berätta om en gång för länge länge sen när han blev ordentligt på kanelen på Folkan i Järbo.

Han hade tagit två steg framåt och ett steg bakåt. Men hem det kom han till sist.

Sen sa han att men det var innan jag träffade dig......

Tystnad

Men pappa jag är din dotter.....

Ja justja det va innan jag träffade Magnhild. Jag trodde du var hon.

åååå DÄR tog sista slurken slut. Det var tur det!

Inga kommentarer: