Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 19 augusti 2012

Vi måste prata om Ledin

Sandvikensonen kom sågs och segrade. Ja ta mig tusan om han inte frälste en och annan skeptiker också, däribland mig. MEN som Tony Iriving brukar säga......det fanns vissa brister.

Ledin skulle ha inlett med några upptempo låtar för när han väl intog scenen så var publiken maxad av musikendorfiner och ja kanske en och annan öl oxå. Men han dundra på med några av sina mera långsamtgående melodier. När han sen satte fart på möblemanget så hade han lite dålig timing med att läsa/känna av publiken, han hade kunnat få oss att i mycket större utsträckning sjunga allsång, att sjunga istället för Tomas själv på utvalda ställen medan han bara behövt stå å lyssna och njuta av egoboosten det torde vara för alla och envar när någon annan memorerat ens texter. Men när han öste på ur sin stora musikskatt rådde ingen tvekan om att han ägde hela plejset. Han gav allt och vi gjorde vad vi kunde nedanför scenen. Nja vissa av oss i alla fall. Jag och svägerskan stod nästan längst fram bara en rad med människor emellan oss och kravallstaketet. Jag blir så förvånad när folk ställer sig längst fram och sen bara står rakt upp och ner och stirrar.
I tre timmar! 

Inge klapp i händerna, inge tjo och tjim eller ens ett lite högertillvänstergung, utan blick stilla för att emellanåt vrida på huvet 25 grader och snegla på vad alla glada människor håller på med. Mystiskt som fan.

När Tompa skulle sjunga Lena Ph's Dansa i neon från tv-serien Så mycket bättre så kunde han den inte. Inte alls faktiskt. Han hade sångtexten klistrad på A4 i golvet framför sig (vi såg när en tekniker klistrade fast arken innan framträdandet) men han kunde den inte utan att ständigt stirra ner i golvet. Därmed kom hela framträdandet av sig och jag stod bara och väntade på att han skulle titta ner i golvet igen och DÄR kom han av sig. Och där! 

Men han tog igen det.

Sammantaget tycker jag att Tomas Ledin var toppen, och jag slog förskräckt handen för munnen varje gång jag insåg att Fan jag kan ju den här texten OXÅ!
Han gav inte bara en del av sitt hjärta utan han gav hela sig till sandvikarna idag!
Ja jag räknar mig som sandvikare idag. 

2 kommentarer:

Sus sa...

Fast jag HAR matat hans marsvin.

Snabbköpskassörskan sa...

Du det är det pluspoäng på vettu !