Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 28 augusti 2012

Mörkrädd

Idag fick jag utmana min mörkrädsla.

En personal som är här på kurs hade sett en skum bil fara å snurra å vända allesom om dom leta efter nån....

Jag tog polisficklampan i högsta hugg... stendöd. Svart.

Jag tog nästa ficklampa. Stensvart likaså den.

Jag brukar ha ficklampan beredd som en batong typ om jag skulle stöta på några obehöriga element.

Men nu återstod bara min lilla usla iPhone som fick utgöra både ficklampa och batong.

Jag gick inte kavat in och smällde på taklampan i farten som jag brukar utan nu smög jag så tyst jag kunde in, lyssnade och letade tafatt efter knappen på väggen innan jag tog ett enda mikrosteg över tröskeln.

Det spraka och knäppte precis överallt.

Tre kolsvarta utrymmen måste jag gå in i och kolla så att allt va lugnt och folkfritt innan jag kunde stänga och låsa. Pulsen var inte låg.

Sen blev det 2 varv runt byn där allt var i sin ordning och folk satt i godan ro och grilla och hade det trevligt.

Jag förbannade mig själv för att jag lät mig jagas upp av andra människors rädslor och misstankar.

Men jag övervann min mörkrädsla.

I alla fall ikväll :)


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: