Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 29 augusti 2012

hej hej vinkar den glada busschauffören

Det svåra är den yttre säkerhetskontrollen, där ska man t ex dra ut oljestickan som är en meter lång (nej jag överdriver inte) och krångla in armen mellan hjulhus och dubbeldäck för att banka med en hammare för att se att det inre däcket inte har punka. Springa 14 varv runt bussen för att se att alla lampor (inklusiver bromslampan) lyser och att bagageutrymmet är tomt eller ev last säkrad.

Å på nåt jävla vänster lyckas jag alltid ha en vit jacka eller en vit blus när jag ska övningsköra.

Min manlige lärare sa första gången att : ha! du blir då inte nån busschaufför inte med en sån där vit jacka....

Pedagogik när den är som bäst. Jag tror det är därför jag omedvetet 'råkar ta på mig' nåt vitt varje gång. Senilprotest. Drabbar främst kvinnor i 35-50 års åldern.

Det roliga är att alla busschaffisar hälsar på varann i trafiken. Så även på mig.

Sist hann jag uppfatt en vinkande hand, idag hann jag vinka först till 6 st. Det tar sig sa mordbrännarn!

Fast efter jag lyckats med nåt sånt där 'extra' blir jag alltid lite ofokuserad och tar en rondell eller en kurva lite för snävt å då blir det bassning. Vov vov vov vov säger läraren.

Nu är jag helt slut. För det första så är en lektion en och enhalv timme och jag hade en dubbel.

Sen blev det ju plötsligt tropisk hetta och solsken så jag höll på flyta bort där framme i förarhytten.

Men fröken tyckte vi skulle öva på den yttre säkerhetskontrollen EN GÅNG TILL innan jag fick sluta.

Pust.






Inga kommentarer: