Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 11 april 2011

'Dagens' ungdom

Jag blir så full i skratt.
Jag hjälper sonen lite med Svenska B.
Jag älskar svenska B.
Inge tråkig grammatik tjafs, med böjningar och verb.
Adverb ännu värre!
Va fan är det!
Nej tacka vet jag berättelser i alla dess former och författare!

Hör här bara på Arvet från Antikens Grekland.
Skrivet av filosofen Sokrates på 400-talet f.kr.

Unga män och kvinnor uppför sig sämre än någonsin tidigare.
De föraktar varje auktoritet och hyser ingen respekt för åldern.
De reser sig inte ens om en äldre person träder in i ett rum, de är uppkäftiga mot sina föräldrar och andra, de stör varje hyfsat samtal mellan vettiga människor, de har dåliga matseder och har blivit sina lärares skräck.

400 FÖRE KRISTUS!!
Ha. Ha. HAAAA!

Sen har 'dagens' färäldrar mage att klaga över att ungdomen bara sitter framför datorn och inte 'gör nånting'!
Nu håller dom sig undan men framför allt...dom håller käft!
Dom äter den mat som blir tillagad och serverad!
Å får man iväg dom till skolan så är dom ju även där tysta så länge dom får ha sin Iphone spelandes i öronen.
Same shit but different!

Inga kommentarer: