Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 17 april 2011

Usch! Bort å schas med dig Olyckan!

Sammanfattning av dagen är iaf 2 positiva saker!
Det gick att sola och få lite D-vitamin i min vitaminlösa kropp!
Å min gamla vän dök upp på ett spontanbesök på sin 4-hjuling!
Annars har det mesta varit en minusdag idag.
Gossen min har hjärtesorg och det vill man ju inte att dom ska ha.
Pappi har ramlat omkull och legat på köksgolvet hela natten.
Efter mobilisering och diverse kontroller har han nu kvartstillsyn i sin cellsäng på Finnäsgatan 11.
Storgossen kör in honom till Hälsocentralen i morrn för vidare utredning av nattens händelser och vad händer efter 2 däckbyten??
Hans bil dör!
Fick som tur var låna storebrors ena.
Försöker dock återuppliva det gamla skrället med startkablar och ser då att korken till minkylarvätska behållare har ramlat bort.
Hoppfull tittar jag ner i botten på motorrummet för att se om den ligger där.
Men där ser jag...den asfalterade vägen som bilen står på!
Klipper därför bort fingarna på en plasthandske och surrar fast gummit med ett gammalt skosnöre.
Vi får se hur länge det håller.
Vad mer kan gå fel idag?
Det är bara en och en halvtimma kvar så kanske vi klarar oss.
Olyckan får faktiskt sticka ifrån Järbo nu!
Bort!
Schaz!

2 kommentarer:

Therese sa...

Nämen usch vad mycket. Hoppas din pappa är bättre nu? KRAM!

Snabbköpskassörskan sa...

Ja han har piggat på sig. Tack. Kram