Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 2 april 2011

Sms-pling-behov

Vaknade av ett OEMOTSTÅNDIGT behov av att det skulle 'plinga till' i mobilen!
Eftersom mina vänner inte hunnit stiga ur sängen ännu vid den tidpunkten och känt samma OEMOTSTÅNDIGA behov av att sms:a moi, fick jag ju såklart ta saken i egna händer!

Bra karl reder sig själv!
Själv är bäste dräng!
Dräng-full är oxå kul ?!

Därför fyllde jag på mobilen med en 150-lapp!

Den i vanlig ordning monotont långsamma Telia rösten säger som hon alltid brukar i ultrarapid:  Är det riktigt att du vill överföra.....väntan....150 kronor....väntan.....från konto 1....väntan....till telia-refill......väntan .....bekräfta med.....väntan.....1 och fyrkant.......väntan och en förhoppning att mina 2 kvarvarande kronor ska räcka tills rösten äntligen säger Ditt kort är nu påfyllt och du kommer att........ja, ja, JA, det räcker nu för helvete. Käft!
Sen väntan (självvald)....tills det underbara lilla 'plinget' kommer!  De där sekundrarna från att jag bekräftat fram till plinget, är som världens kortaste förspel!
(Herregud kom precis på att jag drömde att jag kysste mjölk-köraren från Ockelbo som jag va kär i för 15 år sen inatt)
Sen sms:et från 3217: Kortet har laddats med 150 kr.
Där satt den!
Reply: Tack snälla 3217! Du är mycket bättre än polarna! Du svarar direkt, oavsett tidpunkt på dygnet. Vi hörs på telefonen/Åsa (*fniss* var annars!)

Inga kommentarer: