Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 5 april 2011

Köp mat är du snäll

Lämnade 200 kr och en lapp på bordet i morse där det stod:  köp frukost & mat som ni vill äta idag. Även ikväll. Kram mamma


Ringde 13.30 för att höra hur det gått med mammans lilla instruktion.
Gossen sov än!
Med trött och skrovlig röst fick jag nån sorts bekräftelse på att uppdraget sannolikt skulle utföras.
Dock oklart exakt när! Om ens idag!

Ringde igen kl 15.30 för att kolla av!
Jodå med stolt röst berättade sonen att han köpt mat!
Frukost och middag!
Så vad blev det till middag, undrade jag spänd på vad gossebarnet hade hittat på för kulinariskt!
Rostbiff!

Ehhh ...grillad rostbiff i skivor då eller?
Neej! En köttklump! Rostbiff du vet!
Skämtar du eller?
Neej?!
Vad ska du göra med den då, undrade jag?!
Ehhh...jag? svarade sonen
Ja...du! Du köpte ju maten så då måste du ju ha tänkt ut vad du vill göra med den?
Men det stod inte på lappen att jag skulle göra maten?!

Jesus! Jag glömmer bort att det är män jag kommunicerar med!
Jamen om du köper rostbiff måste du ju ha haft en idé om vad du vill tänkas göra med den?!
ehhh.... nej :) (han låter glad)
Men du förstår att göra en stek tar flera timmar!säger jag
Hur gör man då, säger sonen uppmuntrande!
Jo först bryner du den, sen lägger du den i en ungsform och sticker i en köttermometer och....
Du! avbryter sonen....jag fattar ingenting!
Den kostade 100 kr/kilo, fortsätter sonen.....JÄTTEBILLIGT!
uumm eller hur?!

Jag tänker att än är slaget inte förlorat! Det kan va ett stycke fint innanlår han fått tag i!
Å då kan det faktiskt vara mört och gott och värt sina 100kr/kilot!
Jag frågar vad det står att det kommer ifrån för del på kon, men ingenstans står det om det är ett ytter- eller innanlår!
Jo tjena, tänker jag! Då är det ju garanterat nån seg del från den del på kossan som troligtvis stått med kramp en hel livstid i nån trång ladugård i Belgien. Kanske en hormonproppad Belgien Blue om det vill sig riktigt illa!

Chansar på att rostbiffen ska gå att äta även om jag pimpat upp den med svartpeppar runtom, innan jag skar den i skivor!Laddar med en tetra grädde oxå så den kan koka sig mör om den nu skulle visa sig vara Seg de luxe!
För nån stek i ugn orkar jag inte vänta på!
Inte sonen heller för han ska på träning!

Men döm om min (och sonens) förvåning när det va det mest möra och välsmakande stycke rostbiff vi ätit på mycket länge!
Den va värd sina 100 kr!

Inga kommentarer: