Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 20 april 2011

Som flugan dras jag till sockerbiten....

....arga snickarn!
Jag vill inte se programmet eftersom jag i grund och botten är en konflikträdd liten stackare.
Å arga snickarn gör det jag avskyr allra mest.
Han skäller ut folk.
Efter noter.
Han lägger sig i folks privatliv.
Han är inte rädd för konflikter.
Han både fascinerar och skrämmer mig.
Visst kan jag oxå bli arg, sätta ner foten, hävda min rätt!
Men för mig tar det minst ett par veckor att bli så där arg.

Det som slår mig är dock att de flesta av deltagarna tar all 'skit' som han skriker in i deras ansikten.
De flesta ler och börjar otroligt nog att skratta!
SKRATTA!
Åt arga snickarn!
Det skulle jag aldrig våga.
Det gör honom oxå vansinnigt upprörd (för att välja hans egna ord).
Även om han har rätt så vill man inte ha det uppkört i halsmandlarna så polyperna skallrar!
För att amatörpsykologisera lite så tror jag att deltagarnas skratt ska försöka tagga ner argis.
Att få honom att lugna ner sig lite.
Jag menar halva svenska folket sitter ju å ser på när deras privatliv dras runt i rusten!
Hua!

Inga kommentarer: