Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 4 april 2011

Snöhelvete vik hädan

Är så infernaliskt trött på snön! Det är fortfarande meterhöga högar vid min infart! Min infarts tjocka islager ska vi inte tala om!
Nästa år har jag lovat mig själv att skotta lika noggrant som min far gjorde en gång i tiden!
Jag är nästan glad att han är blind så han slipper se hur vi fuskat i vinter! Kört uppepå nysnö så det bildats jättehöga snö/is rännor där bildäcken rullat! Hur vi inte har kört skoveln ändå mot gräsgångsstenen där grusgången tar slut och gräsmattan börjar, så infarten är ovanligt smal i år!

Jag som alltid småskrockat åt folk som gått lös på smältande snö och is med spett å spade för att omfördela skiten å få den att smälta fortare och tyckt att dessa människor varit patetiska med för mycke fritid i sin hand.
Jag är där nu!
Jag är beredd att inte bara gå lös med spett å spade!
Jag kan faktiskt tänka mig att sätta ut vattenspridaren, hårföna bort skiten.
Pissa ner den gul!
Andas på den med en sjukt taskig andedräkt bara den försvinner!
Men som vanligt får jag studera mina grannar börja kratta och sätta ut trädgårdsmöblerna flera veckor för mig!
Bara för att farsan å morsan bestämde sig för att köpa den mest vind och solskyddade tomten i hela Järbo 1966!
Jag lovar! kolla in min tomt om en månad och jag lovar att Högbo Bruks konst-spår-läggare skulle glo sig djupt avundsjuka!
Kanske jag kan lura hit några tokiga tyskar, dom kanske vill köpa lite out-of-date snö!
Kan slänga dit en älgskit och ett snöre oxå så kan dom göra sig ett halsband mitt i vintern!Trots att det är vår!
Näeej jag har inte lingon-vecka!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är helt underbar människa!! Garvar mig harmynt åt dig.

Anonym sa...

Å jag som trodde jag var ensam i världen om att känna så här!!

Snabbköpskassörskan sa...

Tack va gullig du är Anonym 1 ! Men du får gärna gärna berätta vem du är?! Nyfiken.se

Åh nej Anonym 2 (som jag oxå är nyfiken på vem du är) snön tär på mitt humör Big time!