Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 23 april 2011

Hårgalåten

Min arbetskamrat berättade häromdagen att hon bor i byn Hårga.
Vaddå Hårga, sa jag? som i Hårgalåten??
Ja, svarade hon,
Bara så där berättade hon det.
Som om det var den mest naturliga saken i världen.
Alltså jag älskar Hårgalåten.
Ä.L.S.K.A.R
Den är en sån härligt vemodig låt.
Tragisk med olyckligt slut.
Å där bor min arbetskamrat i smyg, utan att berätta det.
Jag informerade henne om att DIG tänker jag komma och hälsa på!
Ett nej va inte att tänka på här.
Jag tror hon förstod det.
Jag menar i folkvisans vagga.
Vi snackar Hälsingland.
Hälsingehambons Mecka.
Den börjar faktiskt i Hårga.
Ett stycke kulturarv.
Dit ska jag.
I sommar!
Hon är min vän.
Bara så att hon vet!

Inga kommentarer: