Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 27 april 2011

Plötsligt förstår jag

Jag har alltid undrat varför en sån framgångsrik höjdhoppare som Patrik Sjöberg varit så cynisk och vårdslös med sig själv och sin omgivning.
När han och Stefan Holm deltog i Mästarnas mästare, så uttryckte Holm sin besvikelse över att Sjöberg aldrig varit en förebild för efterföljande generationers höjdhoppare.
Vilket Sjöberg dissade totalt och menade att Holm & co va tråkiga wannabees.
Nu förstår jag plötsligt.
Han ville ju inte vara en förebild.
En förebild för vad?
En sexuellt utnyttjad världsmästare?
Att bli sexuellt utnyttjad av en nära anhörig.
Är den största skammen av alla.
Oavsett om förövaren lever eller är död!
Läste nånstans att den som är vårdslös med sitt eget liv, inte bryr sig särskilt om andras....

Inga kommentarer: