Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 10 april 2011

Situation SGA uppvisning

Här sitter Truppen!
SGA's framtid!
Min lille brors-dotter-son, biter i inledningsskedet på naglarna.
Mycket skeptisk till tillställningar som den här!
Han har absolut inget emot att träna eller motivera sig till träningen.
Men lille Melle han har varit med förr han!
Han vet att på matchdagar eller i det här fallet - uppvisningsdagar! kan både kreti och pleti dyka upp!
Å då snackar vi inte taliban-terrorister som vill ockupera Jernvallen för att frita fångar på Guantanamo-basen.
utan nåt mycket, mycket värre!

Utklädda Mamma Mu och Kråkan!




Finns det nåt den lille gossen hatar, så är det levande tecknade figurer!
Jag kan faktiskt hålla med! Tecknade figurer ska inte kliva ur sin tillvaro och bli levande!
Det finns liksom ingen logik i det!
Dessutom är dom djur!
Som ständigt går på 2 ben....inte 4.
Barn lär sig hur världen fungerar genom att studera verkligheten.
Att utklädda djur på 2 ben dyker upp på allmänna tillställningar ibland är ingen verklighet för den här gossen.

Det blev ingen uppvisning för min lille brors-dotter-son.
Han valde att strunta i föreställningen.
Men innan han tog det beslutet, gjorde han nåt väldigt modigt!
Han släppte taget om sin ledares hand och rusade fram mot publikläktaren där jag satt.
Med lugn och beslutsamhet ropade:
-MAMMA! MAAAMAAA!
Inget svar (dom hade inte hunnit dit än)
Då tvärvände han - ville inte egentligen ta sin ledares utsträckta hand, men även en beslutsam liten herre inser ibland sin begränsning - och övertygade sin ledare om viktigheten av att hitta Mamma.
Typ NU!
Sen va gossen försvunnen.
Jag pratade med mamman nån minut senare och hon berättade att gossen darrade som ett asplöv och att dom nu var på väg hem.

Snacka om att grabben är en framtida militär ledare!
När det going gets tough, så är det fokuserad problemlösning som gäller.
Skiträdd ser han till att lösa en situation som han inte ens trodde den vuxna ledaren skulle klara av!
Istället för att storgråtandes ropa på mamma, så lämnar han gruppen.
Kliver ur sitt trygga lilla gäng och sin rädsla för att hitta den person som kan rädda honom från Situation Uppvisning!
Mamman!
Sen faller han.

Han gör som stora ledare får lära sig via kurser i ledarskap!
Ha ett mål och fokusera på det!
Vägen dit kan både vara lång och snirklig, men fokusera på målet och du är en vinnare!
Den här 5-åringen har det i blodet!
Jag är imponerad!

Inga kommentarer: