Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 24 augusti 2011

Fikarast kl 14.00

I dag stämpla jag in kl 08.00.
Därför blev det lite långt att vänta tills kl 15.00 på fikarasten.
Eftersom jag och kollega 1 fick ett blodsockerfall redan kl 13.30 så ringde vi köket och meddelade vår prekära belägenhet.
Husmor lovade dyrt å heligt att varsin chokladboll fanns reserverade för oss bägge sugna varelser.
Kl 14.00 steppade vi så in i köket och beredde oss med darrande fingrar en varsin kopp kaffe samt en varsin chokladboll.
När vi glupskt knappt tuggat utan svalt direkt detta utsökta stycke chokladboll började vi lömskt och drömskt att snegla på den tredje kvarvarande chokladbollen.
Husmor som är en lyhörd kvinna sa att vi även fick dela på den.
Jag insåg ju att den troligtvis var tillägnade kollega 2 som stämplar in först kl 15.00.
Men det folk inte vet, det lider folk inte av.
Dessutom har han haft hela dan på sig att äta chokladbollar i sin ledighet.
Medan jag fått arbeta i mitt anletes svett.

Frågan är bara vilken bra anledning jag ska använda för att undvika att gå med över å fika nu !!
Det är jobbigt att vara bakslug och beräknande.
Men helt klart värt det!

Inga kommentarer: