Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 1 augusti 2011

Måndag morgon

Men det gör inte så mycket för jag går nu in på semestervecka 3 av 4 möjliga.
Det enda smolket i bägaren är att jag måste åka till doktorn.
Igen!!
Doktorn i sig är väl inte så farlig men folket inne på labb.
Några av dom är inte att leka med.

En är liksom värst och jag tror hon jobbat där länge för det verkar som tror att hon äger hela labbverksamheten.
Med sin vaggande stil övervakar hon att precis ALLT går enligt hennes dagligt uppgjorda plan.
Gör den inte det och man t ex råkar kliva in på labb utan att kölapp...ja då får man sig en avhyvling så huvudhåret står rakt bakåt.
Till å med ögonbryna får en bena.

Sist jag va där så var det dock kollegan som skötte om mig.
Men även hon lyckades reta upp mig rätt ordentligt.
På frågan om hon kunde ta ett blodtryck på mig så fick jag ett konstigt svar som att hon inte hade nån skyldighet att gå vidare med resultatet.
Öhhhh va?
Jo om det visade sig högt och behövde läkarvård så hade hon ingen skyldighet att rapportera det vidare.
Ehhh nähej, men jag vill bara kolla.
Som i typ  K.O.N.T.R.O.L.L.E.R.A !
Om jag bara vill kolla för min egen skull kunde hon göra det, men om jag 'sökte' för det så måste jag göra som vanligt.
D.v.s åka hem, ringa upp, få en tid, komma tillbaka, labbet kollar och SEN kan doktorn få veta.
Jag försäkrade den omständiga lille assistenten att jag bara ville kolla.
Så slapp av.

Medan detta pågick så satt min son (som som vanligt gillar att hänga med på läkarundersökningar) i dörren bredvid labb-generalen.
Jag hörde inte att han sa ett pillijota till henne.
Det är mycket ovanligt!
Min son kan snacka ihjäl en gråsten så den rullar runt och stendör en gång till.
När vi gick därifrån så frågade han mig:
-tyckte du att dom va trevlig?
Touche min son!
Touche!

Inga kommentarer: