Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 12 augusti 2011

Final i postkodskampen

Familjen Rääf från Järbo deltar i ett underhållningsprogram och representerar Sandviken (eftersom Järbo inte är en stad) i Postkodskampen.
Alltså det är HUR SPÄNNANDE som helst!
Å Billy är grymma laban på momentet rullande mattan (bilden).
Jag sitter redan och biter på naglarna och undrar hur det ska gå.
Sönerna är lika intresserade och hejar på.
Vi sitter bakom kuddar i soffan och skriker NEJ NEJ NEJ JO JA JA YEEEEZZZZ! DÄR SATT DEN!
PUH!
Tånaglarna gör redan rivspår i parketten så att jag får bästa soffplatsen. Chipsskålen är framställd. Dippen inhandlad redan för en vecka sen och läsken på kylning.
Inget kan gå fel nu.
Inget FÅR GÅ FEL nu.
Vi är beredda.
Till händer å fötter.
Känn ingen press.
Men det är vinst som gäller.
Tvåa är för loosers!
Nej jag menar förstås..MÅ BÄSTA LAG VINNA!
(med korsade fingrar)

Inga kommentarer: